Monday, September 12, 2016

Call for Proposals for the 3rd INTERNATIONAL COLLOQUIUM ON LANGUAGES, CULTURES, IDENTITY IN SCHOOL AND SOCIETY, to be held in Soria, Spain, July 5-7, 2017, is now open. The deadline for submissions is January 31, 2017.

The Call for Proposals for the 3rd INTERNATIONAL COLLOQUIUM ON LANGUAGES, CULTURES, IDENTITY IN SCHOOL AND SOCIETY, to be held in Soria, Spain, July 5-7, 2017, is now open. The deadline for submissions is January 31, 2017.

The Colloquium, organized by the School of Education at Loyola Marymount University, Los Angeles, California, with support from the City of Soria, revolves around the following topics:
  • Individual, school, and societal bilingualism/multilingualism-related issues
  • Multi/Transculturalism-related issues in families, schools, and society
  • Impact of bi/multilingualism-related issues on individuals' and societies' language, culture, and identity
  • Impact of multi/transculturalism-related issues on individuals' and societies' language, culture, and identity
  • Language ideologies, policies, and practices
  • Promotion, maintenance, and development of minority and heritage languages
  • Implementation and outcomes of immersion, as well as transitional and two-way bilingual programs
  • Use of students' native languages in the classroom
  • Code switching, Code mixing, and Translanguaging
  • Creation and use of Pidgins and Creoles
  • Idioglossia
  • Sign languages (International. American, Nicaraguan,...)
  • Linguistic landscape
  • Impact of immigration on families and individuals
  • Language brokers
  • Generation 1.5
  • Third Culture Kids, Adult Third Culture Kids, Cross-Cultural Kids, and Global nomads
  • Education of refugees, newcomers, and international orphans and adoptees
  • Ethnic and cultural identity issues
  • Ethnic and cultural differences between teachers and students
  • Other pertinent topics per the Organizing Committee
Specific information about the Colloquium, including proposal submission and registration procedures, is available on: www.languagecultureidentity.com. Please click on the “Menu“ item at the top if you are using a mobile device, since the page may not open completely. You can also email Francisco Ramos at: internationalcolloquium@lmu.edu.
Thank you very much
**************************************************************
Estimados colegas:
Mi nombre es Francisco Ramos. Soy profesor de teorías y métodos de enseñanza de segundas lenguas en la Universidad de Loyola Marymount en Los Ángeles, California y también el Director del 3er Coloquio Internacional sobre Lenguas, Culturas, Identidad en la Escuela y la Sociedad, a celebrar en Soria, España, del 5 al 7 de Julio de 2017. Os agradecería mucho me ayudárais a difundir la siguiente información sobre el Coloquio entre colegas, alumnos y profesionales que pudieran estar interesados.

Estimados colegas:
El plazo para el envío de propuestas de comunicación para el 3er COLOQUIO INTERNACIONAL SOBRE LENGUAS, CULTURAS, IDENTIDAD EN LA ESCUELA Y LA SOCIEDAD a celebrar en Soria, España, del 5 al 7 de julio de 2017, está abierto hasta el 31 de enero de 2017. El Coloquio está organizado por la Escuela de Educación de Loyola Marymount University, Los Ángeles, California, con el apoyo del Ayuntamiento de Soria. 
El Coloquio girará alrededor de los siguientes temas:
  • Temas relacionados con el biilingüismo/multilingüismo individual, en la escuela y la sociedad
  • Temas relacionados con el multi/transculturalismo en familias, escuelas y sociedad
  • Temas relacionados con el impacto del bi/multilingüismo sobre lenguas, culturas e identidad de individuos y en la sociedad
  • Temas relacionados con el impacto del multi/transculturalismo sobre lenguas, culturas e identidad de individuos y en la sociedad
  • Ideologías, políticas y prácticas lingüísticas
  • Promoción, mantenimiento y desarrollo de lenguas minoritarias y de herencia
  • Implantación y resultados de programas de inmersión y bilingües transitorios y de doble vía
  • Uso de las lenguas nativas de los estudiantes en el aula
  • Cambios y mezclas de código y Translanguaging
  • Creación y uso de pidgins y criollos
  • Idioglosia
  • Lenguas de signos (internacional, americana, nicaragüense,...)
  • Paisaje lingüístico
  • Impacto de la inmigración sobre las familias e individuos
  • Niños traductores
  • Generación 1.5
  • Niños y Adultos de Tercera Cultura y Cros-culturales, y Nómadas globales
  • Educación de refugiados, recién llegados, y de huérfanos y adoptados internacionales
  • Temas relacionados con la identidad étnica y cultural
  • Diferencias étnicas y culturales entre estudiantes y maestros
  • Otros temas pertinentes a juicio del Comité Organizador
Toda la información sobre el Coloquio, incluyendo envío de propuestas y pago de inscripción, está disponible en: www.languagecultureidentity.com. Por favor, hagan clic en el enlace “Menu” que aparece en la parte superior de su pantalla si están usando un teléfono móvil, ya que la página puede no abrirse completamente. Pueden también mandar un correo electrónico a Francisco Ramos at: internationalcolloquium@lmu.edu.
Muchas gracias.

No comments:

Post a Comment