Tuesday, September 6, 2016

Call for Papers 2016 Larry Vandergrift Award For Best Graduate Paper

Call for Papers  
2016 Larry Vandergrift Award For Best Graduate Paper

The Editors of the Canadian Modern Language Review invite submissions for the Annual Award for the Best Paper by a Graduate Student. The competition is open to students who are currently registered or have graduated in the previous academic year. Papers should be submitted no later than November 30, 2016.
Papers should present original, theoretically motivated research, with an analysis supported by a review of the relevant empirical literature. The topic of the paper must be related to second language teaching and learning. Graduate course papers, theses, and dissertations may be source material for the paper submitted. A note from the professor of the relevant course or the thesis/dissertation supervisor supporting the submission and briefly outlining the place/nature of the paper within the student's graduate studies program must also be included.
 
Papers will be evaluated by the CMLR Editors and members of the Editorial Board. The assessment criteria will include relevance to the mandate of the journal, originality and significance of research, currency of references, and quality of the writing. Authors should refer to 'A Guide for Authors' in the CMLR when preparing their manuscripts. Previously submitted papers are not eligible.The Best Paper will be published in Volume 73 of the
CMLR and the author will receive a one-year subscription to the journal.
 
Submission deadline: November 30, 2016
Submission information can be found online at http://bit.ly/cmlronline and http://bit.ly/cmlrsub

 
 
Demande d'articles  
Prix Larry Vandergrift pour le meilleur article d'étudiant
 
Les rédacteurs en chef de la RCLV lancent un appel en vue du Concours du meilleur travail rédigé par un(e) étudiant(e) du 2e ou 3e cycle. Le concours est ouvert aux étudiant(e)s présentement inscrit(e)s ou qui viennent de terminer leur programme d'études supérieures au cours de l'année précédente. Les manuscrits doivent êtresoumis avant le 30 novembre 2016.

Les articles doivent rendre compte de travaux originaux s'appuyant sur la théorie, et l'analyse doit s'accompagner d'une revue de la littérature empirique pertinente. Le sujet doit concerner l'enseignement et l'apprentissage de la langue seconde.
 Les travaux résultant de séminaires d'études supérieures, ainsi que les thèses et les mémoires, peuvent servir de source pour les manuscrits.
 
Une notice rédigée par le professeur du cours en question ou par le directeur de thèse ou de mémoire devrait être incluse; celle-ci devrait appuyer la mise en candidature et présenter brièvement le rôle et la nature du travail en question dans le cheminement académique de l'étudiant(e).
 
Les manuscrits seront évalués par les rédacteurs en chef de la RCLV et par des membres du Comité de redaction. Les critères d'évaluation comprennent l'adéquation du sujet au mandat de la Revue, l'originalité et la portée de la recherche, l'actualité des sources et des références et la qualité de la rédaction.
 
Les auteur(e)s devraient se reporter au « Guide à l'intention des auteurs » de la RCLV.
 
Les manuscrits soumis dans le passé ne sont pas admissibles. Le travail primé sera publié dans le volume 73 de la RCLV et son auteur(e) recevra un abonnement gratuit d'un an à la revue.
 
Les auteurs peuvent leurs renseigner à: http://bit.ly/cmlronline

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