English-Spanish Bilingual Special Issue
Call for Papers
Theme: “Globalization and Educational Equity in Latin America:
Perspectives from the Global South”
The International Journal of Multicultural Education (IJME) is an
open-access e-journal committed to promoting educational equity,
cross-cultural understanding, and global awareness in all levels of
education. As of 2012, IJME has been accessed by readers from 150 countries
in the world. IJME invites submissions of articles to its first bilingual
special issue in English and Spanish to be published in December 2013.
Scholars, practitioners, and advocates of multicultural education are
concerned with the impact of educational policy and praxis on the vulnerable
populations around the world. They have given increasing and critical
attention to the role of globalization in educational equity. IJME’s first
bilingual issue will feature research and praxis articles that critically
examine the intersection of globalization, social justice, and education in
the underrepresented contexts of the Global South especially in, although
not limited to, the Caribbean and Central and South America. This special
issue aims at exploring new territories and highlighting new discussions on
educational equity and social justice. We particularly encourage submissions
on research in formal or Informal education in schools and community
settings.
IJME typically publishes research reports of the qualitative or mixed method
orientation and praxis articles discussing successful multicultural
education programs or practical instructional ideas and strategies.
Submissions written in either English or Spanish will be accepted for this
issue. All submissions should be within the word limit of 4,000-6,000 words
except for the references. All foreign references must be translated into
the language of the submission. All submissions will be subject to blind
peer review in their original language and will be published in their
original language without translation when accepted.
Authors are required to follow guidelines and submission procedures
described in the International Journal of Multicultural Education website
(www.ijme-journal.org). For full consideration in this special issue, please
register as author in the website and submit your paper online to the
journal by the preferred submission date of March 15, 2013. When submitting
your article, please indicate that you want to have your submission
considered for this special issue. Should you have additional questions
about the special issue, please contact one of the special issue editors:
Laura A. Valdiviezo (lav@educ.umass.edu) or Judith Munter
(jmunter@utep.edu).
******************************
Número Especial Bilingüe, Español/Inglés
Convocatoria de manuscritos
Tema: “Globalización y Equidad Educativa en Latinoamérica:
Perspectivas desde el sur global”
La Revista Internacional de Educación Multicultural (IJME) es una revista
electrónica de acceso abierto comprometida con la equidad educativa, la
comprensión cros-cultural, y el entendimiento global en todos los niveles
educativos. Desde su fundación hasta el año 2012 la revista ha sido
visitada por lectores en 150 países a nivel mundial. En esta ocasión IJME
invita el envío de artículos para su primera edición especial bilingüe
que será publicada en diciembre del 2013.
Las preocupaciones actuales de muchos académicos, educadores practicantes y
de aquellos que abogan por la educación multicultural se focalizan en el
impacto de las políticas y la praxis educativas en las poblaciones
vulnerables alrededor del mundo. Es así que se está prestando cada vez
mayor atención al rol de la globalización en la equidad educativa. La
primera edición bilingüe de IJME reunirá artículos sobre investigaciones
y praxis que analicen de manera crítica las intersecciones entre la
globalización, la justicia social, y la educación en los contextos de
menos representación en el sur global; en especial, pero sin limitarse a
las regiones del Caribe, Centro y Sudamérica. Esta edición especial apunta
a la exploración de nuevos territorios y al enfoque en nuevos diálogos
sobre la equidad educativa y la justicia social. Particularmente invitamos
artículos sobre investigación en educación formal y no formal en escuelas
y contextos comunitarios.
Típicamente IJME publica reportes de investigación cualitativa o métodos
mixtos, o artículos sobre praxis exitosas en programas de educación
multicultural así como artículos sobre ideas y estrategias de
instrucción. Los artículos enviados deben tener un límite de entre 4,000
a 6,000 palabras, con excepción de la lista de referencias bibliográficas.
Tanto los artículos escritos en inglés como en español serán
considerados para esta edición especial. Toda la bibliografía utilizada
debe ser traducida a la lengua del artículo enviado. Todo artículo será
sujeto a una arbitración anónima, y en caso de ser aceptado será
publicado en la lengua original.
Todo autor debe adherirse a la guía de procedimiento de envío de
artículos, guidelines and submission procedures, descrito en la página web
de la Revista Internacional de Educación Multicultural
(www.ijme-journal.org). Para ser considerado en esta edición especial, por
favor regístrese como autor en la página web de IJME y envía su artículo
electrónicamente a esta revista para la fecha límite, 15 de marzo, 2013.
Cuando envíe su artículo, por favor indique claramente que desea ser
considerado para esta edición especial. En caso tuviera preguntas al
respecto, por favor sírvase contactar a una de las editoras de la edición
especial, Laura A. Valdiviezo (lav@educ.umass.edu) o Judith Munter
(jmunter@utep.edu).
Editors
International Journal of Multicultural Education (IJME)
Eastern University
1300 Eagle Road
St. Davids, PA 19087
ijme@eastern.edu
http://ijme-journal.org
No comments:
Post a Comment